Galaxy S4 „trage la cantar” cand vine vorba de benchmark-uri

de: Alexandru Puiu
01 08. 2013

Au aparut primele dovezi ca rezultatele in benchmark-uri obtinute de terminale au fost obtinute ilicit, prin intermediul unor ,,optimizari”.

Samsung a inselat sistemul prin care sunt testate toate terminalele din aceasta lume. Informatia vine de la Anandtech, un site de incredere printre pasionatii de IT.

Cel putin o versiune de Galaxy S4, daca nu mai multe, a fost optimizata de Samsung pentru a mari artificial frecventa de lucru a GPU-ului in momentul in care este lansat un benchmark. In practica, daca un joc folosea chipsetul grafic dintr-un S4 tactat la 480 MHz, acelasi chipset sarea la 533 MHz in momentul in care pe acelasi dispozitiv era rulat un benchmark. Prin aceasta metoda simpla, scorurile obtinute de varful de gama al sud-coreenilor castiga un avantaj de aproximativ 11% in teste. Cei care au facut review-urile au reusit sa le refaca la frecventa reala a GPU-ului din S4 dupa ce au obtinut drept de root pe aparat si au rulat o simpla comanda.

Vinovat de intregul scandal este un APK cu numele de TwDVFSApp. Acest programel este responsabil de overclocking-ul GPU-ului pornind de la o lista de benchmark-uri ce a putut fi descoperita in interiorul sau. Aceasta a fost cea mai buna dovada pentru a arata ca aplicatiile de test beneficieaza de un tratament special cand vine vorba de performanta componentelor interne dintr-un astfel de smartphone. In momentul in care porneati un AnTuTu, TwDVFSApp.apk se autosesiza, marea frecventa de lucru a procesorului grafic si in rest nu afisa nici un mesaj, nici o fereastra si nu se manifesta in nici un fel.

Din fericire, tocmai pentru ca metoda prin care cei de la Samsung s-au decis sa pacaleasca sistemul a fost atat de simpla, a  fost si relativ simplu de descoperit. Pe termen lung, aceasta este o lovitura mare de incredere adresata brandului sud-coreean.